بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.
بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.

از ورای خاطرات...

به چشم بر هم زدنی گذشت....مثل برق و باد...یادته شیرین جون؟ اونروز توی کلاس نشسته بودیم...یکی از اون روزای کشدار و تقریبا گرم خرداد ماه بود...حوصله نداشتیم بریم توی حیاط...من و تو و زیبا نشستیم توی کلاس و بازم مثل همیشه صحبت از آینده شد...اینکه میخواهیم چیکار کنیم؟یکهو گفتی من شیرینی فروشی میزنم...اسمش رو هم میذارم قنادی شیرین و شرکا...بعدش هم پقی زدی زیر خنده...از همون خنده های ریز و بانمک که هنوز به یادم مونده...پرسیدم  کدوم شرکا منظورته؟گفتی من از شیرینی پنجره ای هایی که تو درست میکنی خیلی خوشم میاد...زیبا هم که عرضه نداره...لااقل بیاد طی بکشه و جلوی مغازه رو آب  و جارو کنه...زیبا هم یه خاک تو سر هوایی برات فرستاد و سه تایی زدیم زیر خنده...

زمان چه زود میگذره...تقریبا 35 سال از اون روزا گذشته...تو حوصله دانشگاه رفتن نداشتی...با همون مدرک دیپلم استخدام شدی..چند سال پیش دیگه قید کار کردن رو زدی و تازه یادت افتاد که خیلی ساله تنهایی..ازدواج کردی و شدی یه خانم خانه دار...نمیدونم توی این سالهایی که گذشت یاد اون شوخی بامزه ت افتادی یا نه؟ ولی من هیچوقت فراموشش نکردم...شوخی شوخی جدی گرفتمش...شد یکی ازآرزوهای بزرگم...با خودم توی تموم این سالها همه جا بردمش...سبک سنگینش کردم و بهش بها دادم...یه جاهایی کم آوردم و موقتا بی خیالش شدم ولی هیچوقت فراموشم نشد که چقدر دلم میخواد بهش جامه عمل بپوشونم...

شیرین جان ...فردا روز افتتاح قنادی ماست...جات خیلی خالیه...بیاد تو اولین شیرینی که طبخ و توی ویترین چیده شد شیرینی پنجره ای بود..خدا میدونه که چند بار بغضم گرفته و آرزو کردم که ایکاش تو و زیبا توی یک چنین روزی کنارم بودین...ولی افسوس که این یکی جزو محالاته...و ایکاش نبود.



نظرات 26 + ارسال نظر
رافائل چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 00:58 http://raphaeletanha.blogsky.com

پس کامنت من کو؟؟؟؟
تبریک مجدد!

گشتم نبود بخدا...مرسی رافی جان..

غزال سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 05:10 https://otaaaq.blogsky.com/

سلام یاسی عزیزم،
اولا که تبریک فرااااوان بابت دنبال کردن رویاها و محقق کردن آرزوهات. امیدوارم بهترین و شیرین ترین روزها در انتظارت باشه عزیز.
من یه کامنت دیگه گذاشته بودم، اما گفتم شاید نرسیده باشه تبریکم. ببخش اگر دو بار کامنت گذاشتم. خیلی ذوق کردم وقتی خوندم آخه.
فقط ای کاش که توی یه شهر بودیم.

سلام غزال جانم
آره بخدا ایکاش همینجا بودی...پیش خودم..

monparnass یکشنبه 16 خرداد 1400 ساعت 10:37 http://monparnass.blogsky.com

سلام یاسی
یعنی انقدر گرفتاری؟

سلام مونپارناس جان
چی بگم والا...خودت که بهتر میدونی...

ستایش جمعه 14 خرداد 1400 ساعت 05:46 http://mimsina.blogfa.com/

تبریک می گم بهتون. امیدوارم همیشه قنادیتون پر از مشتری و شیرینی های خوشمزه باشه

مرسی از دعای خیرت ستایش جان...

مهربانو چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 22:53 http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام یاسی عزیزم هزار تا مبارک باشه
امیدوارم روزگار قنادیتون مثل ماهیتش قند و عسل باشه .یادش واقعا بخیر، حرفه و فنمون فکر کنم سوم راهنمایی بود که باید همچین چیزی درست میکردیم و من شیرینی پنجره ای درست کردم و چقدرررر کیف داد
راستش با پستت اشک تو چشمم جمع شد چون همه ی خاطرات و رویاهام با دوستای دبیرستانم برام زنده شد .
یاسی جون نمیدونی چقدددددر دلم میخواد یه کافه ی کوچولو داشته باشم که شیرینی های خودم رو بدم به مشتریام .. تصورم از کافه و مشتریام یه چیز ثابت مثل همین وبلاگ شونزده سالمه .
چقدر ته تغاری که الان تورنتوعه تشویقم میکنه بیام اونجا و این رویا رو عملی کنم

سلام مهربانو جانم
یکدنیا ممنونم..انشاا.. به همه آرزوهای قشنگت برسی...

غزال چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 10:49 https://otaaaq.blogsky.com/

وااای یاسی جان،
خیلی خیلی تبریک میگم. چه خبر خوب و شیرینی. چی شیرینتر از محقق کردن آرزو و رویا کاش توی شهر شما بودم.
براتون آرزوهایی به شیرینیِ شیرینی هاتون دارم.

جودی از امریکا چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 10:46

آره یاسی جان من مشتری پر و پاقرصت میشم شک نکن. اتفاقا چندوقت پیش مسافرت رفتیم یه مغازه ترکی پیدا کردم که نون برنجی و نون نخودچی میفروختن سریع خریدم الان نشستم لپ لپ میخورم با قهوه :))) انقده که من معتاد شیرینی جاتم. ایرانی که دیگه بیشتر.
این دوستمون که تو کامنتا از اون شیرینی خشکا گفته من تو کرمان و شیراز دیدمشون و عاشقشون شدم اما خب دستمون کوتاهه و ندیدم اینجاها.

جودی جان ..خدارو چه دیدی...یه وقت هم دیدی تونستیم برات دلیوری کنیم..

چه قدر خوش حال شدم برات یاسی
به قول معروف امیدوارم چرخش برات بچرخه :)*
سفارش قبول نمیکنی؟ یکم فکر کنم پول پستش زیاد بشه

مرسی کوچه جان...سفارش تا دلت بخواد قبول میکنیم...تو یه تک پا نمیایی اینجا بهمون کمک کنی؟

نسترن شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 09:49 http://second-house.blogfa.com/

به به بسلامتی پررونق و برکت باشه براتون
حتی بوی شیرینی پزی هم جذاب ه چه برسه به خودش و کارهاش بازهم تبریک میگم هم برای محقق شدن آرزوتون هم تعویض خونه و استان

خیلی سپاسگزارم نسترن جان
ممنونم از دعای خیرت...سلامت باشی همیشه..

سهیلا شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 06:21 http://Nanehadi.blogsky.com

مبارک باشه.

تشکر فراوان..

پرنسا پنج‌شنبه 6 خرداد 1400 ساعت 04:32 http://yevariharvari3.blogfa.com

سلام
خانم دلمون براتون تنگ شده بودها
منم خیلی شیرینی فروشی دوست دارم.کلا هم کیف میکنم وقتی کسی چیزی که درست کردم رو میخوره و تعریف میکنه

سلام پرنسا جان
منم همیشه دلتنگ شما عزیزانم هستم و بهتون فکر میکنم..واقعا اون حسی که از تعریف دستپخت به آدم دست میده بینظیره..

مهری چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 18:38

خانم یاسی عزیز سلام
خداروشکر بعد از مدتها نوشتنتون با خبرهای خوب همراه بود
بهترینها رو براتون آرزو میکنم و امیدوارم منزل جدید مبارکتون باشه و در کارتون هم موفق باشین

سلام مهری جانم
خیلی ممنونم دوست عزیزم...شاد و سلامت باشی همیشه..

طیبه تی تی چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 01:04 http://parandehdararamesh.blogfa.com/

سلام یاسی جان
انشالا هر دوتاش هم تغییر خونه و هم افتتاح قنادی و شیرینی پزی مبارک باشه و بابت هردوتاش همیشه خوشحال و راضی باشید
یاسی جون من چندروز و شبه زیاد خواب می بینم ، همش هم خواب های قشنگ
امیدوارم زودی یه خواب قشنگ از وونکوور و شیرینی سرای شما ببینم و اونجا از شیرینی های شما یه دونه بخورم.حدود سه ساله من ۹۰ درصد شیرینی ها رو تلخی احساس می کنم به دلیل عوارض دارویی( هم میوه هم شیرینی و ..) ، ولی با پررویی بازم اونایی رو که قبلا دوست داشتم یه دونه رو می خورم و دوست دارم هرچند به طعم دهانم تلخ هستند
میرم عکس های ونکوور رو بیشتر سرچ می کنم تا خواب واضح تری ببینم ایشالا
چندروزی هم هست یاد همکلاسی و همسایه قدیممون افتادم که اسمش فاطمه بود که خیلی ساله مهاجرت کرده امریکا ولی نمی دونم چرا دوهفته هست فامیلیش یادم نمیاد.فاطمه و خواهرش خیلی خیلی زیبا بودند.تمام ابتدایی با فاطمه کنار هم تو یک میز می نشستیم.
شیرین و زیبا رو که نوشتی ، دوباره یاد فاطمه کردم و دلتنگش شدم

سلام طیبه عزیزم
ممنونم از لطفت...یاد و خاطره دوستیهای پاک و خالصانه اون دوره هرگز از یاد آدم نمیره ...یادش بخیر..

رافائل چهارشنبه 5 خرداد 1400 ساعت 00:05 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام و صد سلام. بسیار بسیار تبریک میگم. موفق باشید.
ولی نمیدونم چرا دلم گرفت. شاید یاد جوونی ها افتادم.

سلام رافی جان
تو هنوز هم جوونی گلم...

جودی از امریکا سه‌شنبه 4 خرداد 1400 ساعت 13:18

واای وای ادرس بدین مشتری شیم من عاااشق شیرینی جاتم. اگه امریکا هم بفرستین که دیگه عااالی میشه. یه اعترافی بکنم من عاشق اینم که یه روز کافه خودمو داشته باشم.

امیدوارم که به آرزوی قشنگت برسی جودی جان...واقعا دوست داری شیرینیهای ما رو؟دلیوری میکنیم برات...

منجوق سه‌شنبه 4 خرداد 1400 ساعت 02:33 http://manjoogh.blogfa.com/

مبارکه
عاشق شیرینی پنجره ای هستم
موفق باشی

مرسی منجوق جان...ممنونم از لطفت..

نسرین دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 13:24 https://yakroozeno.blogsky.com/

چقدر قشنگ!
قلم روان و خوبی داری یاسی. بسیار زیبا از خاطراتت گفتی و دمت گرم که هنوز یاد دوستای قدیمیت هستی.
جای نوشتنات خیلی خالی بود، خوش برگشتی.
پس فقط اسباب کشی استانی نبود، شروع کار جدید هم بود. آرزو می کنم خیلی موفق بشی که فکر می کنم بشی چون ایرانیها عاشق شیرینی اند.
قنادیت از اوناییه که چندتا میز و صندلی داره که میشه نشست و قهوه و چایی با شیرینی سفارش کرد؟

ممنونم نسرین جانم...خیلی محبت داری دوست نازنینم...یکهویی قسمت شد...اصلا قرار نبود برم سراغ قنادی..نیاز به شریک داشتن و فرصتی پا داد که این رویا رو به واقعیت تبدیل کنم...والا میز و صندلیها رو مجبور شدیم فعلا جمع کنیم...بخاطر این کووید ذلیل شده..

لیلا دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 09:03

سلام.مبارک باشه. ان شاالله همیشه قنادی تون پر از مشتری باشه.

سپاسگزارم لیلای عزیز...لطف داری..

سمانه دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 09:01 https://weronika.blogsky.com/

سلام یاسی جان
بهتون تبریک می گم
کاش نزدیکتون بودم می اومدم مراسم افتتاحیه اتون
و حتما از نون پنجره ای های فوق العاده اتون امتحان می کردممی خریدم

سلام سمانه جان
ایکاش همه شما عزیزان راه دورم اینجا بودین و از حضور سبزتون خوشحالم میکردین...

افق بهبود دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 04:17 http://ofogh1395.blogsky.com

روزهای سراسر شیرینی برایتان آرزو مندیم
مبارکا باشه

خیلی ممنونم افق جان...نظر لطفته...

زری .. دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 03:14 http://maneveshteh.blog.ir

واااااای چه عااااالی میدونی یکی از فانتزی های من زدن نونوایی هست که از این مدل شیرینی های خشک هم داشته باشه؟ واقعا تو این کار را کردی؟ اون هم اون کله ی دنیا؟؟ بیا بگو چطوری؟
برات ارزوی موفقیت میکنم

چه ایده قشنگی زری جان انشاا...بزودی به آرزوهای قشنگت میرسی..دوستان برای زدن قنادی نیاز به شریک داشتن و این شراکت قسمت ما شد..

monparnass دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 03:05 http://monparnass.blogsky.com

سلام یاسی
ناقلا !!!
پس فقط تعویض خونه نبود ؟!!!
مبارک باشه
و
امیدوارم توی این کسب و کارت موفق باشی
تبلیغات بین گروه های هدف رو فراموش نکن
نذار فرایند جلب مشتری تصادفی باشه

پ.ن 1:
یه شیرینی توی دیار مادری هست بهش میگن "نان خشک"
به گمانم همین نون پنجره ای فارسی زبان هاست من توی مرکز استان هم جایی ندیدمش
البته فاقد پودر قند -هل و دیگرچیزهاست .شیرینیش هم کمه
به همین دلیل فکر نمیکنم این شیرینی برای نسل ماکارونی خورها که شیفته شیرینی تر هستند جذابیتی داشته باشه
مگر اینکه به زور پودر قند و هل و دارچین و جوز هندی و میخک و وانیل با ذائقه شون تطبیق داده بشه

من بعد سالها دوباره کشفش کردم و مدتیه یه مقدارش رو توی کیفم به محل کار می برم و وقتی خسته ام با چای میخورمش
خیلی خیلی از این بیسکوییتهای قاتل دندون بهتره

پ.ن 2:
سزاوار بود یه عکسی به این مناسبت از ویترینت یا حداقل خود شیرینی های اولیه ات می ذاشتی
میدونی که امکان گذاشتن عکس در وبلاگ هست


پ.ن 3:
بازم تبریک

سلام مونپارناس جان
تغییر استان و شغل با هم پیش آمد...ممنونم از دعای خیرت دوست عزیزم.....آقای نان خشکی توی اون شهر معروف هستن..و طعم شیرینیشون هم خاص و خوشمزه ست...چشم در اولین فرصت عکس هم میذارم..

ترانه دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 02:40 http://taraaaneh.blogsky.com

وای چه خبر خوبی. واقعا .تبریک میگم. امیدوارم یک روزی گذرم به ون کوور بیفته وسری به شیرین فروشی شما بزنم.
جای دوستهات هم واقعا خالی نباشه.

خیلی ممنونم از لطفت ترانه جان...شیرین کام باشی همیشه گلم...

منیژه دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 01:21

سلام یاسی خانم گل. با آرزوی بهترین هابرای خودتون و کار جدید. امیدوارم به آروزهای قشنگتون یکی یکی برسید‌‌ موفق باشید

خیلی سپاسگزارم منیژه جان
انشاا...شما هم به همه آرزوهای قشنگتون برسین..

صفا دوشنبه 3 خرداد 1400 ساعت 01:13 http://mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

بسیار مبارک . هیچ چیز لذت بخش تر از عملی شدن آرزوها نیست . آفرین به همتتون.

تشکر میکنم صفا جان...واقعا همینطوره که شما میگین...رسیدن به آرزوها ...که اکثرا هم محال بنظر میرسن واقعا لذت بخشه...نظر لطف شماست دوست نازنینم..

ربولی حسن کور یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 22:38 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
تبریک میگم
پس شد استان جدید و شغل جدید مبارکه
شیرینی پنجره را هم دوست دارم اما خیلی روغن میخواد انگار!

سلام دکتر جان
خیلی ممنون از لطفتون...هم روغن زیاد و هم هل و پودر قند فراوان....با طعم و خاطرات بیادماندنی دوران کودکی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد