بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.
بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.

برف....برف...برف

از بسکه این روزا بیحوصله و کسل هستم بخدا اصلا حالشو ندارم بیام دو خط بنویسم و بقول اون دوست کاناداییم یه علائم حیاتی از خودم نشون بدم!!!! لابد شماها هم فکر کردین دیگه خدا یاسی رو بیامرزه!!! اینم گذاشت و رفت!!! حق هم دارین اینجوری فکر کنین!!! خیلی وقت اینجا نیومدم....ولی بقول نیاکان پاک ما ...خنده دل خوش میخواد و گریه چشم و چال درست حسابی!!!! نه دل خوشی مونده و نه چشم و چال سالمی....تا عینک نزنم که هیچی....
چند بار برف اومده حسابی سرافرازمون کرده شدید....منم که امروز بطرز ویژه ای مورد لطف اثرات تبعاتش قرار گرفتم....پشت چراغ قرمز سرچهارراه منتظر بودم. و داشتم به اتفاقات و اخبار ناخوشایند اخیر فکر میکردم که یکهو تقریبا با سر رفتم توی شیشه!!! اگه ضربه فقط یخورده شدیدتر بود که الان فقط خدا میدونه کجا بودم!!! اصلا بودم؟؟؟ نبودم؟؟!!! نمیدونم والا...گویا هنوز موقعش نشده بوده که بشه!!!! 
یه چند لحظه گیج و ویج شدم بعد رفتم از ماشین بیرون میبینم یه پسر خیلی جوون سیاهپوست راننده ماشین عقبی بوده که گویا چون سرعت رو رعایت نکرده کوبیده به سمت چپ ماشین بنده و جالبه که بیشتر از ماشین من ماشین خودش که متعلق به  شرکتشون هم هست مورد لطف قرار گرفته!!!!
حالا خر بیار و باقالی بار کن!!!! هی اطلاعات رد و بدل کن....ابن وسط از خونه زنگ زدن برای اونا توضیح میدم چی شده اونا هم جیغ و داد که کجایی؟؟ تو حرف بزن نیستی!!! حتما زخمی شدی هیچی نمیگی!!!! زنگ زدم به مرکز پلیس...اینا چقد باحالن بخدا!!! افسره میگه کسی مجروح شده؟؟؟ میگم نه...میگه خوب پس ما نمیاییم!!! خودتون بیایین مرکز پلیس گزارش بدین!!!!ای داد بیداد....کدوم مرکز بیاییم اخه؟؟؟ ادرس داده نزدیکترین. لوکیشن اینه!!! پاشین بیایین!!! به پسره میگم چند سالته میگه 17 سال!!!! اینم نتیجه اجازه دادن به یه مشت جوجه برای رانندگی!!! این استان از 16 سالگی اجازه رانندگی میده!!! اخه این درسته یه بچه به این سن رانندگی کنه؟؟!!
اولین کاری که کردم از شماره پلاک ماشینش عکس گرفتم که یه وقت وسط راه نزنه به چاک!!!! اونم به توصیه همسر اقا بود وگرنه خودم انقدر عصبی شده بودم که فقط دلم میخواست برگردم خونه هیچ حوصله این مراتب قرطاس بازی پلیس جماعت رو نداشتم!!!! 
حالا رسیدیم اونجا!!!! میبینم تمام پارکینگها پره!!!! ای خدا ساعت 9 صبح چقدر جرم و جنایت بوده توی این شهر که اینهمه ادم ریختن اینجا؟؟!! برف هم که تا زانو اصلا جای پارک پیدا نمیشه!!!
حالا به هر بدبختی بوده اون سر پلیس استیشن یه جای پارک کج و کوله پیدا کردم و خودمو رسوندم به افیسشون...میبینم به به....جمع اضداده!!!! اصلا حا نیست توی افیس!!! دو تا پلیس وایسادن پشت کانتر با یه لشگر ادم باید سر و کله بزنن!!! پسره از من زودتر رسیده بود!!! یه چپ چپی بهش نگاه کردم که دیگه تا لحظه اخر از ترسش به چشمام نگاه نکرد!!! 
نوبت ما که شد افسرپلیس که یه خانمی هم بود با حالت پوزخند میگه ببخشین که معطل شدین....ما امروز پیش بینی این وضع رو میکردیم که تصادف زیاد بشه بخاطر لیز بودن خیابونا!!! تو دلم گفتم لابد واسه همین فقط دو تا افسر در خدمت این لشگر پنچر هستن!!! حالا ورداشته دو تا برگه داده دست ما دو نفر میگه شرح ماجرا رو بنویسین...همراه با جزئیات!!! 
من که توی چهار خط همه رو توضیح دادم و خلاص...پسره حالا نشسته داره قصه حسین کرد شبستری مینویسه!!!! ولکن هم نیست!!! دقیقا دو تا برگه بزرگ پشت و رو پر شد!!! برگه ها رو تحویل دادیم به افسره ....خانم هرهر زده زیر خنده ...خطاب به من میگه مثل اینکه شما حوصله توضیح اضافه نداری!!! منم گفتم اره دقیقا!!!! مخصوصا وقتی بهم تحمیل بشه!!!! افسره دید هوا پسه در جا نیشش رو بست!!!!
بعد برگشته میگه ببخشین سیستم ما امروز مشکل داره من نمیتونم از اظهارنامه هاتون پرینت بگیرم...بعدا براتون ایمیلش میکنم خودتون پرینت بگیرین!!! فعلا دیگه کاری نیست میتونین تشریف ببرین....فقط یادتون نره با شرکت بیمه هاتون تماس بگیرین!!!! این روزا بخاطر تصادفات سرشون خیلی شلوغه!!! گفتیم چشم...ممنون از راهنماییتون!!!! 
اومدیم بیرون اقاپسر گل بازم اظهار پشیمانی و عذرخواهی فرمودن از ارایش و پیرایش ماشین مظلوم ما...بعد هم با کلی ارزوهای خوب ما رو راهی کردن سمت خونه و کلا روز خاطره سازی شد بواسطه دست فرمون طلایی ایشون!!!!
اینهمه مالیات میگیرن...دزیغ از توجه به تمیز کردن جاده ها...اصلا جزو بودجه بندیشون محسوب نمیشه!!! هیچ براشون مهم نیست که سرخوردن روی برف و یخ میتونه چه فاجعه ای رو رقم بزنه!!! انگار نه انگار که اینجا یه استان برف خیزه و تقریبا 9 ماه سال برف میاد!!!! تا منفی 60 درجه سرد میشه!!! قیمت برق و گاز هم که دوباره رفته بالا ملت نمیتونن توی این سرما هزینه سوخت بدن!!! اینم کانادا که اوازه ش همه جا پیچیده!!! واقعا که اواز دهل شنیدن از دور خوشست!!!
ببخشین اگه یه وقت غلط غولوطی دیده میشه توی متن...هم عینکم دم دستم نیست هم اینکه دارم با موبایلم این پست رو مینویسم...حال و حوصله پشت لب تاپ نشستن ندارم بخدا!!! فقط گفتم بیام یه علائم حیاتی از خودم بروز بدم!!! ولی خدا شاهده بیاد همتون هستم...شاد و پیروز باشین...تا بعد