بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.
بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.

برای پدر....

بیرون هوا گرفته و ابریه...مثل اکثر اوقات داره بارون میاد..اینجا روبروی پنجره نشسته م و بارش بارون رو نگاه میکنم...از ماگ کافی که کنار دستمه بخار ملایم بلند میشه و عطر دلنشین قهوه دم کرده منو میبره به گذشته ها....چشمم میوفته به قاب عکس کوچکی که روی شومینه کنار اون سماور مسی قدیمی گذاشته شده...عکسی از سالهای دور....سه ساله م...مادرم منو در آغوش گرفته ..از فراز شانه ش  خم شدم و دستم رو بطرف پدر که با لبخندی بر لب  برام آغوشش رو باز کرده برده م..عکاس دیگه مهلت نداده  و قبل ازینکه دستهامون بهم برسن اون لحظه رو ثبت کرده....با خودم فکر میکنم سالها بدنبال هم اومدن و رفتن.... ولی هنوز دستهای من و پدر از هم دور موندن....  بزرگ شدم...به سن نو جوانی رسیدم...ازدواج کردم....بچه دارشدم..یه میانسالی رسیدم....ولی همیشه جای پدر توی لحظه لحظه زندگیم خالی بوده ...43 ساله که نیست و من  در حسرت گرمای امید بخش دستهای مردانه و مهربانش هستم...امشب  شب سالگرد فوت پدرمه...چند نفر از نزدیکانم طبق روال هر سال لطف کردن و  شب سالش رو تسلیت گفتن...ولی عمو جانم یه کار ارزشمند دیگه هم انجام دادن ...بدون اینکه ازشون بخوام از سنگ مزار پدرم که در واقع منزل ابدی اوست عکسی برام فرستادن...برای منکه سالهاست در غربتم همینم غنیمته....تا راحت تر غمهای تلنبار شده از  این فراق رو بیرون بریزم.....اگر پدرتون فوت کردن روحشون قرین رحمت الهی و اگر هنوز زنده هستن خدا براتون حفظشون کنه و سایه شون مستدام ....خیلی قدرشون رو بدونین...فقط خدا میدونه یه تلفن ساده برای احوالپرسی و یه آغوش گرم و حمایتگر پدرانه با آدم چه میکنه و داشتنش چقدر مهم و حیاتیه...

گر به تو افتدم نظر چهره به چهره رو به رو

شرح دهم غم تو را نکته به نکته مو به مو

از پی دیدن رخت همچو صبا فتاده‌ام

خانه به خانه در به در، کوچه به کوچه کو به کو

می‌رود از فراق تو خون دل از دو دیده‌ام

دجله به دجله یم به یم، چشمه به چشمه جو به جو

مهر تو را دل حزین بافته بر قماش جان

رشته به رشته نخ به نخ، تار به تار پو به پو

در دل خویش "طاهره"، گشت و ندید جز تو را

صفحه به صفحه لا به لا پرده به پرده تو به تو..


نظرات 8 + ارسال نظر
نسرین چهارشنبه 1 بهمن 1399 ساعت 12:45 https://yakroozeno.blogsky.com/

نمیدونستم در کودکی ایشون رو از دست دادی. متاسفم.
این شعر زیبا رو استاد شجریان هم خونده. هر دو خواننده زیبا اجرا کرده اند.

متاسفانه خیلی زود پدرم رو از دست دادم ...با صدای استاد شجریان نشنیدم ...مرسی که گفتی...

مهری سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 20:11

خانم یاسی عزیز سلام
روح پدرتون قرین رحمت الهی
وقتی پستت رو خوندم حس میکردم داری بجای من حرف میزنی...منم 33 ساله پدرم رو از دست دادم.خیلی خیلی پیش اومده که آرزو کردم ای کاش فقط یک بار بغلش میکردم و لحظاتی تو زندگیم بوده که با تمام وجود بهش احتیاج داشتم و دوست داشتم ازم حمایت کنه و ....

سلام مهری جان
خیلی ممنونم از محبتت...آخی پس همدردیم..من درکت میکنم ..خیلی سخته...چه میشه کرد مهری جان؟ نصیب و قسمت ما هم این بوده...روح پدر نازنین شاد و قرین رحمت الهی...

نسرین سه‌شنبه 30 دی 1399 ساعت 14:48 https://yakroozeno.blogsky.com/

نه خودم پدر خوبی داشتم نه پسرم. بخاطر همین میگم خوشحال باش که در زمان حیاتشون پدر خوبی بودن و محبت ها دیدی. تو دختر خوش شانسی بودی یاسی جان.
شعر طاهره قره العین مثل همیشه زیبا بود.

ممنونم از لطفت نسرین جان...ولی هنوز 4 سال نداشتم که پدرم فوت کرد ...میدونم در اون دوره کوتاهی که داشتمش پدر خوبی بوده ولی چرا روزگار شانس بیشتر با هم بودن رو ازمون گرفت؟؟!!!این زیبایی این شعر دوچندان میشه وقتیکه با صدای ملکوتی هوشمند عقیلی شنیده بشه...

ترانه دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 15:20

روح پدرت ساد و یادشون گرامی هزار سال هم که بگذره جای خالی پدر پر نمیشه، برای منکه اینطوره

روح پدرنازنین شما هم شاد و قرین رحمت الهی...کاملا درست میگی ترانه جان...هرگز نمیشه فراموششون کرد...

ربولی حسن کور دوشنبه 29 دی 1399 ساعت 05:54 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
زشت که نیست بهتون بعد از این همه سال تسلیت بگم؟
آخه غمی نیست که از یاد آدم بره حتی تا آخر عمر

سلام دکتر جان
همدلی همیشه و در هر شرایطی زیباست ...مخصوصا برای یک غم 43 ساله ماندگارو ابدی...بینهایت سپاسگزارم دکتر عزیز..

سمانه یکشنبه 28 دی 1399 ساعت 20:40 http://weronika.blogsky.com

سلام عزیزم
روحشون شاد بانو
چقدر این کارهای ب ظاهر ساده ارزشمند هست، دست عموجان هم درد نکنه

سلام سمانه عزیزم...ممنونم از لطفت ...روح رفتگان شما هم شاد و قرین رحمت الهی...اینکار از نظر روحی خیلی برای من لازم بود...عمو جان لطف بزرگی کردن...

رافائل شنبه 27 دی 1399 ساعت 22:12 http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام عزیزم.
کاملا درکت میکنم. روحشون شاد و جاشون سبز.

سلام رافائل نازنین
ممنونم گلم...روح والدین عزیز تو هم شاد و جایگاهشون بهشت...

monparnass شنبه 27 دی 1399 ساعت 21:29 http://monparnass.blogsky.com

سلام
خدا بیامرزدش
حتما
مردخوبی بوده که بعد از 43 سال هنوز از یادت نرفته
خوش به حالش که انقدر دوست داشتنی بوده
چقدر دوست داشتم اینطوی باشم
ولی
متاسفانه نیستم
و هنر بودنش رو هم ندارم

سلام دوست خوبم
ممنونم از لطفت ... روح رفتگان شما هم قرین رحمت الهی...خودت هم خوبی ..من مطمئنم..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد