بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.
بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.

من از بیگانگان هرگز ننالم...

بعد از مدتها با دوستم تلفنی حرف میزنم...اینم یکی ازمشکلات لیست شده غربته که چون هر کی یه ساعتی میره سرکار و روزها مختلف هستن عملا نمیشه یه گوشه فراغتی وسط این بدو بدو ها پیدا کرد که به امورات شخصی رسید...من حال و احوال با دوستان رو میذارم اول لیست چون همیشه این وجدان درد رو دارم که چرا نشد با اون دوستم که زنگ زد و پیام گذاشت توی همون روز تماس بگیرم و خیلی معذب میشم در حالیکه دیگه این مسئله اینجا معمول و مرسومه و کسی هم دلخور نمیشه...حس میکنم صداش تو دماغیه و حالت سرما خورده داره....میگه اخیرا مجبور شده که دوباره خونه ش رو عوض کنه و خیلی از بخت و اقبالش ناراضیه چون برخلاف ظاهر و برخورد خوب صاحبخانه که هموطن هم هست  بعد از دو هفته که از اسکان شون در اون خونه میگذره چون هوا خیلی سرد شده از صاحبخونه خواسته که دمای خونه رو ببره بالاتر...اونم گفته باشه ولی بعدش هیچ خبری نشده ...میگفت توی پارکینگ دو تا هیتر دیده که بلامصرف یه گوشه گذاشته شدن...به صاحب خونه گفته اگر میشه از یکیشون استفاده کنه برای مقابله با سرما ولی اون بدون هیچ روی دروایسی  و خجالتی با لحن خشک گفته نه نمیشه!!! بعد هم با بی ادبی و طلبکاری گفته اگر خودتون میخوایین میتونین هیتر بخرین ولی به کرایه تون افزوده میشه چون مصرف برق میره بالا!!!بعد هم راهشو کشیده و رفته....میگفت خونه رو که تحویل گرفته دیده هم موکتها کثیفن و هم واشر دستشویی خرابه و چکه میکنه ...صاحبخونه گفته فردا یکی میاد درستش کنه ولی بعد از دو هفته دوستم هنوز منتظر اون "فردای" کذاییه!!!بعد لابلای توضیحاتش میگه صاحبخونه ازش پول نقد خواسته برای بیعانه و وقتی پول رو گرفته بهش رسید نداده و گفته اینجا هیشکی رسید نمیده!!!هر چی از زمان حرف زدنمون میگذره بیشتر حالت حرص و عصبانیت بهم دست میده...بهش میگم عزیزم...اون بگه..مگه تو دفعه اولته برای اجاره قرارداد میبندی؟؟!!!چرا هر چی اون میگه تو باید قبول کنی؟؟!!شروع میکنه آسمون و ریسمون رو بهم بافتن و دلیل و برهان الکی آوردن...دلم نمیاد بهش بگم که با این توصیفات دیگه بخواب ببینه که صاحبخونه پول ودیعه رو بهش پس بده!!! اون مخصوصا رسید نداده که دوستم مدرکی دستش نباشه تا بخواد ادعایی بکنه!!!

بعدش هم از بی نمکی دست خودش میناله که : اره ..از وقتی اومدیم اینجا چند بار برای صاحبخونه پیتزا و شیرینی و نان تازه بردم ولی دریغ از یه لیوان آب خالی که تعارف بکنه!!!و اینکه چون در یه فروشگاه مواد غذایی کار میکنه تا حالا دو بار صاحبخونه بهش لیست خرید داده که از محل کارش براش تهیه کنه و دم در تحویل بده ولی با اونکه اون رسید خریدها رو توی کیسه ها گذاشته و به دست صاحبخونه داده ولی هنوز که هنوزه خبری از حساب و کتاب اون خریدها نیست!!!بهش میگم از رسیدها کپی تهیه کرده تا بعنوان مدرک خرید نگه داره ؟ میگه نه..اصلش رو گذاشتم توی کیسه که ببینه ولی خودم توی ذهنم یادمه چقدر بوده!!!دیگه فشار خونم داره بدجوری میره بالا!!!بهش میگم اگه اینجوریه پس چطوری ثابت کنی؟؟!!!دیگه توی این دو هفته زرنگ بازی نیست که سرت درنیاورده باشه!!!واقعا هنوز به ماهیتش پی نبردی؟؟!!این تو رو خیلی ساده گیر آورده!! میگه حالا چیکار کنم؟ بنظرت آخر ماه از کرایه کم کنم خوبه؟ میگم مگه قرار نیست پول رو بریزی به حسابش ؟ خوب اینجوری معلوم میشه که کمه !!راحت به استناد همون میتونه چکت رو برگشت بزنه و پیگیری کنه برای حکم تخلیه!!آخه چرا پول بی زبون رو میدی دست آدم زبون دراز تا هی دنبالش بدووی؟؟!!ازش میپرسم روز اول از موکتهای کثیف و مشکل واشر دستشویی عکس و فیلم تهیه کرده برای وقتی که میخواد بلند بشه از اون خونه یا نه؟؟ میگه نه دیگه...چون عجله داشتیم وسایل رو پهن کنیم از یه شرکت دستگاه موکت شویی کرایه کردم و خودم افتادم به جون موکتها!!3 بار کل شونو شستم تا رنگشون کمی باز شد!!!میگم از اون شرکته رسید گرفتی که نشون بدی به صاحبخونه تا پول رو بهت پرداخت کنه که زحمت کشیدی و کاری که وظیفه اون بوده رو انجام دادی؟میگه نه...یعنی گرفتم ها!! ولی نمیدونم کجا گذاشتمش؟! حالا کاری نداره که!!!موقع تحویل خونه منم همونجور کر و کثیف و نشسته تحویلش میدم!!!میگم آره دستت درد نکنه!!!خسته نباشی که یه بهانه موجه میدی دستش تا اگر هم میخواست دیگه پول بیعانه ت رو بهت برنگردونه!!!دیگه بدجوری کلافه م و سر دردم هم شروع شده...مسئله اینه که نمیتونم بی تفاوت باشم و توی دلم بگم مشکل خودشه..بمن چه که حرص بی عقلیهای اون رو بخورم؟؟!!واقعا گفت و گوی مفرحی بود...از بعد از ظهر تا حالا 2 تا قرص سردرد خوردم هنوز خوب نشدم...از بسکه حرصم داد با این ندانم کاریهاش!!!از همه بدتر رفتم پرس و جو کردم میبینم به به!!! این صاحب خونه به بدقولی و بد حسابی توی ایرانیهای اینجا معروفه!!!و بارها بهمدیگه توصیه کردن کسی ازش خونه کرایه نکنه که خیلی خوب بلده مستاجرها رو بپیچونه و حقشون رو بالا بکشه!!!و صد البته که چنین رفتار زشتی رو فقط با هموطنها داره...نه با اون 71 ملت دیگه!!!!

نظرات 14 + ارسال نظر
Mehran پنج‌شنبه 28 مهر 1401 ساعت 14:06

خوش به حالتون. همتون کانادا و آمریکا و استرالیا دارید زندگی می کنید. اونوقت ما ایرانیم

اواز دهل شنیدن از دور خوشست....هی من بگم هی شماها باور نکنین...

یک زن مینویسد پنج‌شنبه 28 مهر 1401 ساعت 11:14

بابت لینک ممنون. پستتون رو خوندم. از آشنایان ما هم تعدادی خارج از کشور زندگی میکنند، از شرایط زندگیشون راضین. پیش اومده که از کلاهبرداری ها و دزدی هایی که ایرانی ها در خارج از کشور انجام دادن صحبت کردن. نمیدونم چرا بعضیها نمیخوان بفهمن یا دوست دارن خودشونو بزنن به نفهمیدن...
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...
توی روز روشن، جلو چشممون،از دوست و فامیل و همشهری خودمون داریم لطمه میخورنگیم،سرون رو کلاه میذارن، بعد میگن نه!!!! ملت ایران خیلی خوبن، اوناییم که بدن بخاطر اینه که سردمداران نظام بد هستن.
یعنی رسما میگن ما به عنوان اشرف مخلوقات از خودمون اختیاری نداریم ، انقدر شخصیت وابسته و پوچی داریم که تا قانون نباشه نمیتونیم انسانی رفتار کنیم. باید محیط خوب باشه، قانون اجرا بشه تا ما هم عین آدم زندگی کنیم...

حرفات همه درستن...درود به شرفت...

زری .. جمعه 17 بهمن 1399 ساعت 01:33 http://maneveshteh.blog.ir

دقیقا درکت میکنم دوستی که قبل از اقدام خودش را عقل کل میبینه و اصلا یه سوال جواب یا مشورت نمیکنه بعد که بیایی حال و احوالش را بپرسی میبینی چه گندهای بزرگی که نزده !!! اووووف نه میتونی بی تفاوت باشی و نه میتونی کاری پیش ببری از بس که همه جا را منوّر کرده:( من واقعا رغبت نمیکنم به این دوستم زنگ بزنم.

کلا همیشه یه موضوعی داره که اساسی حرصت بده!!!تخصصش همینه..

نگار سه‌شنبه 14 بهمن 1399 ساعت 21:42

رفتار کاملا آشنای هموطنان. البته یه چیزی هم بگم من شنیدم چینی ها و هندی ها هم همینن.

بخدا من هر چی چینی و هندی دیدم طایفه پرست بودن و بهمدیگه کمک میکردن...فقط ما ایرانیها تا بتونیم از خجالت همدیگه در میاییم...

Sinadal جمعه 10 بهمن 1399 ساعت 05:59

سلام یاسی جان
دوست شما آدم خیلی قانعی هم بوده
ولی در همین حد که یه مقدار آگاهش کردی کافیه...حرص واسه چی میخوری؟
ما آنیم که دوست کُشیم و بیگانه پرست..

سلام سینای عزیز
درست میگی...ولی افسوس میخورم که چرا ما جماعت ایرانی انقدر نسبت به هم بی توجه وبی محبتیم...واقعا ریشه ش چیه؟؟؟

جودی پنج‌شنبه 9 بهمن 1399 ساعت 09:38

متاسفانه من اصلا تعجب نکردم. یه سری از این هموطنا (خوباشونو هنوز ندیدم) وقتی پاشونو از ایران میزارن بیرون به یه جونور تبدیل میشن. فقط کافیه یه ادم ساده گیر بیارن که تازه از ایران اومده بیرون.

راست میگی جودی جان...یک رفتارهای بیرحمانه ای نسبت به هموطنشون نشون میدن که انگار دشمن قسم خورده ش هستن...آدم نمیدونه از دست کارهاشون به کی پناه ببره..

سمانه چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت 01:51 http://weronika.blogsky.com

شاید یکی دو موردش رو بشه گذاشت روی حساب خوش بینی دوست شما اما وقتی که اینقدر ادامه دار شده و تازه لیست خرید هم دادن و اون تسویه نکردن به نظر اهمال کاری دوستتون هست
کاش ی ذره انصاف داشته باشیم

منم همین نظر رو دارم سمانه جان...بقول قدیمیها در دیزی بازه..حیای گربه کجا رفته؟

نسرین سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 23:11 https://yakroozeno.blogsky.com/

خدای من! چقدر حرص خوردم...
بنظر من بدون مقدمه بره پیشش و همه رو طلب کنه. همراه با یه همسایه یا دوست که شاهد باشه.

راستش منهم اونقدر از هموطنان اذیت دیدم که دیگه تو مهمونی ها هر کی بگه یه دوستی دارم ایرانیه و بهش میگم تو پرده می دونی تا بیاره واسه تو، میگم اصلا حرفشم نزن.
تخفیف می دادم بعد چونه می زدند وقتی هم می اومدن کار را ببرند هر چیشو دلشون می خواست کم می کردن و با خنده ی مسخره ای می گفتن: هموطنیم. راضی باشید دیگه!!!
منهم می گفتم شما هموطن منید من هموطن شما نیستم؟ اگه یه استرالیایی بود بدون تخفیف و بدون چون دستمزد می دادید.
خلاصه که بعد از دوبار دیگه توبه کردم.

اره بخدا حق داری...موقع پرداخت و حساب کتاب که میشه آدم رو هموطن خطاب میکنن ولی وقتی قراره کمکی بکنن میشن هفت پشت غریبه و چنان خودشون رو میزنن به اون راه که آدم نمیدونه این رفتارهاشون رو چطوری پیش خودش حل و فصل کنه؟؟

شادی سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 21:57 http://setarehshadi.blogsky.com/

منم از این آدم‌های ساده خیلی حرص می‌خورم. البته گاهی خودم هم اینجوری هستم که روم نمیشه با طرف برخورد کنم ولی نه تا این حد. لااقل خدمات نمی‌دم دیگه.

میدونی شادی جون...بعضیا متاسفانه خیلی بیخیالی طی میکنن و اصلا حواسشون نیست که سکوت و سرویس دهی شون به یه آدم ظالم و زورگو تا چه حد میتونه اون رو به ادامه دادن رفتار زشت و توقع بالا داشتن تشویق و ترغیب کنه...اگر یکی از مستاجرهای سابق که مورد ظلم و زورگویی این آقا قرار گرفته بود ازش شکایت میکرد و یه سابقه کیفری درست و حسابی براش درست میشد اونوقت دیگه دست ازین کارهای زشتش بر میداشت و با مستاجرهاش رفتار درستی رو پیش میگرفت...نه اینکه مدام سرشون رو کلاه بذاره و برای خودش خدا بیامرزی ذخیره کنه!!!واسه توشه آخرتش...

ترنج سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 21:00 http://khoor-shid.blogsky.com

مطمئن باش که این صاحبخونه به هرکس زورش برسه این بلا رو سرشون میاره. ایرانی و غیر ایرانی. اون هلندیها رو هم زورش نرسیده وگرنه حق اونها رو هم میخورد..

منم قبول دارم...بقول قدیمیها "اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش بد است" ولی خوب شدت و ضعف داره...این صاحبخونه ایرانی حواسش هست با کدوم قوم و قبیله باید دست به عصا بود و در عوض حال کدوم طایفه رو میشه راحت و زیر پوستی گرفت!!!که از قرار معلوم هنوز هم دیواری کوتاهتر از دیوار هموطنهاش پیدا نکرده ..درباره این هلندیها هم فکر کنم صابون صاحب خونه به جامه شون نخورده اونجور که باید و شاید...وگرنه دوباره درخواست نمیدادن برای زندگی در زیر سایه نامبارک ایشون!!!

ربولی حسن کور سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 20:35

ممنون از جوابتون
اما اسم دوست من درقیا نبود

ای وای ببخشید..اصلا نمیدونم چرا " واقعا" اینجوری کج و کوله و اشتباه تایپ شده؟!!!یا از نشانه های پیریه یا همزمان به صد تا کار رسیدن!!!

لیلی سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 07:52 http://leiligermany.blogsky.com

منم که خواننده بودم حرص خوردم چه برسه به شما که دوست هم هستین

آره بخدا...باورت میشه اگه بگم 24 ساعت ازین قضیه داره میگذره ولی هنوز سرم درد میکنه!!!بسکه حرص خوردم از دست اینا!!

monparnass سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 04:09 http://monparnass.blogsky.com

سلام
هر چه فکر کردم دیدم هیچ جمله ای مناسبتر از عنوان پستت نیست
من از بیگانگان هرگز ننالم
که هر چه کرد آن آشنا کرد

آدم عوضی هر جا که باشه یه راهی برای نشون دادن خبث طینتش پیدا میکنه به مصداق

نیش عقرب نه از ره کین است
اقتضای طبیعتش این است

ایکاش اونهایی که میشناختن بیشتر اطلاع رسانی میکردند تا قربانی بعدی وجود نمی داشت

سلام
آخه میدونی چیه؟بعضی از ما ایرانیها اول کاری رو انجام میدیم و بعدش تازه میشینیم درباره عمل انجام شده فکر میکنیم..این دوست من به هیشکی نگفت دنبال خونه برای اجاره ست وگرنه کلی جاهای بهتر بهش پیشنهاد میشد...گذشته از اون خودش میدونه که بارها ازین گرفتاریها در باب معامله یا همکاری و شراکت و غیره..بین هموطنها پیش اومده که باعث قهر و دلخوری و چه بسا شکایت و شکایت کشی هم شده!!!پس آدم عاقل باید ازین چیزا پند بگیره و نذاره دوباره تکرار بشن!!مگه من الان با دو تا پرس و جو ته و توی قضیه رو درنیاوردم که این صاحبخونه هه چه عقرب جراریه؟؟!!خوب اگه دوستم قبل ازینکه اون قرارداد مزخرف سر تا پا ضرر رو امضاء کنه میومد با من مشورت میکرد من هرگز نمیذاشتم چنین بی عقلی رو مرتکب بشه...حالا جالب اینه که این جناب صاحبخونه ایرانی فقط دربدر دنبال مستاجر هموطن میگرده که بابا جد طرف رو جلوی چشمش بیاره و سرشو کلاه بذاره چون خبر موثق دارم که یه خانم و آقای هلندی که چند وقت پیش مستاجرش بودن اخیرا دوباره خواسته بودن برگردن همونجا رو ازش اجاره کنن ..چون طرف جرات نکرده بوده همون بلاهای همیشگی رو سر اینا هم بیاره و به روش خودش سرافرازشون کنه!!!بخاطر همین هم الکی بهشون پیغام داده که همین دیروزش خونه رو اجاره داده و ظاهرا کلی هم ابراز ناراحتی و دلتنگی کرده!!خلاصه که بلا از سر اونا گذشت ولی دست و پا گیر این دوست ساده لوح من شد!!!

ربولی حسن کور سه‌شنبه 7 بهمن 1399 ساعت 02:57 http://Rezasr2.blogsky.com

سلام
اول که دیدم نوشتین روزها متفاوته و ساعتها فرق میکنه فکر کردم دوستتون ایران هستند
یکی از دوستان غربت نشین میگفت اینجا هندی ها به شدت با هم متحدند و برای همین خیلی راحت تر پیشرفت میکنند اما ایرانی ها برعکس

سلام دکتر جان
نه منظورم تفاوت روزهای کاری و شیفتهای مختلفه...که هر چی برامون در نظر بگیرن باید بگیم چشم..وگرنه طناب دارمون سریع بافته میشه ...دوستتون درقیا درست تشخیص دادن...تازه از هندی جماعت طایفه پرست تر زرد پوستها هستن!!!فرقی نمیکنه از کدوم کشور باشن..چین ..کره شمالی و جنوبی..فیلیپین..تایوان...از هر کدوم ازین کشورها باشن هوای همدیگه رو خیلی دارن...ایرانی ها هم که... بنظر من البته... هر چی از همدیگه دورتر باشن به ایزد منان نزدیکترن...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد