بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.
بوی بارون ..عطر یاس

بوی بارون ..عطر یاس

از دیروز یاد بگیر...برای امروز زندگی کن ...و به فردا امید داشته باش.

آنچه گذشت....

قربون معرفت همه شما عزیزانم...که انقدر مهربون هستین...بعد از مدتها اومدم اینجا یه سر بزنم ولی انقدر از خوندن کامنتهای پر مهرتون ذوق زده شدم که اصلا دلم نمیاد برم به انبوه کارهای عقب افتاده این چند وقتی که قناد شدم برسم...یه شرح اجمالی از آنچه گذشت میدم و زحمت رو کم میکنم..

راستش هنوزم اونجور که باید برنامه هامون روتین نشده ولی اهالی خیلی دارن استقبال میکنن شکر خدا...هر روز داره سفارشها بیشتز میشه...از شما که غریبه نیستین چه پنهان که یه ضعفهایی هم هست ولی بزودی برطرف میشه انشااله...ماها همه قناد خونگی هستیم ولی حالا شدیم قناد حرفه ای و  فقط خدا میدونه که گاهی وقتها چه گندهایی زده میشه !!!!مثلا همین امروز نون خامه ایها یک دماری از روزگارمان دراوردن که کم مونده بود پیش بند آردی و پودر قندی خودمو پرت کنم یه گوشه و کارگاه قنادی رو برای همیشه ترک کنم...آخرش بعد از کلی قسم و‌آیه و قربون صدقه سفارش نون خامه ای رو به دست مشتری رسوندیم...

اون یکی همکارم اخرش هم نتونست شیرینی زبان رو در حدیکه ایرانی پسند باشه تولید کنه و ناچارا فعلا حذفش کردیم تا یه دستور خوب پیدا کنیم...این چند وقته خیلی پیش اومد که دست به دامن قنادهای معروف ایران بشیم ولی راستش رو بخوایین راهنمایی خواستن ازشون خیلی ناامیدمون کرد...با وجود اینکه میدونن ما خارج از ایرانیم و عملا رقیبی براشون محسوب نمیشیم ولی دریغ ازینکه دستور شیرینی خواسته شده رو درست درمون به آدم بدن...تا تونستن پیچوندنمون و اگر هم آموزشی دادن پر از راهنماییهای غلط انداز و اشتباه بود که باعث شد وقت و موادمون هدر برن....اگر دستور شیرینی ایرانی خوب و امتحان شده دارین لطفا برام بفرستین...خیلی ممنون میشم...

استرس کاری  بالاست...از ساعت 7 صبح تا تقریبا 10 شب سرکار هستیم...امروز دیگه ساعت 6 غروب خداحافظی کردم و برگشتم خونه...هنوز نرسیدم برم دوش بگیرم..کلی کار عقب افتاده دارم ولی نمیشه برم دنبالشون...شروع هر بیزینسی سختیخای خودش رو داره و برای موفقیت در اون شغل و حرفه باید خیلی تلاش کرد...

شاید باورتون نشه ولی خدا شاهده که تک تک شما عزیزان رو دوست دارم و همیشه بیادتون هستم..امیدوارم که بزودی کار قنادی روی روال بیوفته و دیگه نیازی نباشه این همه ساعت طولانی اونجا باشم...دوباره بتونم هر روز بهتون سر بزنم و برای تک تکتون کامنت بذارم..سعی میکنم در اولین فرصت به همه تون سر بزنم...ببخشین اگر جواب کامنتهای شما عزیزان انقدر دیر شد...از دور دستان پر مهر تک تک شما رو میفشارم و به داشتنتون افتخار میکنم..

نظرات 24 + ارسال نظر
ربولی حسن کور یکشنبه 3 مرداد 1400 ساعت 23:18

سلام
شد پنجاه روز!

سلام
عذر تاخیرهام....

ترنج شنبه 19 تیر 1400 ساعت 22:42 http://khoor-shid.blogsky.com

داشتن بیزنس شخصی خیلی زحمت داره ولی به زحمتاش می ارزه. امیدوارم زودتر همه چیز آسونتر بشه و بیشتر وقت کنید بنویسید.

یکدنیا ممنون از توجه و دلداری شما ترنج جان

ربولی حسن کور جمعه 18 تیر 1400 ساعت 18:55 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
فعلا همون اولیو بنویسین تا بعد

سلام دکتر جان
چشم..بالاخره نوشتم...

monparnass جمعه 18 تیر 1400 ساعت 08:43 http://monparnass.blogsky.com

سلام یاسی
فقط اومدم بگم که فراموشت نکردیم

سلام مونپارناس جان
منم همیشه بیادتون هستم دوست خوبم...شاد و سلامت باشی همیشه...ممنون از لطف و محبتت...

ربولی حسن کور پنج‌شنبه 17 تیر 1400 ساعت 08:21 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
یعنی بعد از یک ماه هم فرصت نکردین بیائین و بنویسین؟

سلام دکتر جان
بخدا انقدر خسته میشم که تقریبا میشه گفت بجای خوابیدن بیهوش میشم..بعد این چند وقته انقدر ماجرا از سرمون گذشته که نمیدونم از کدومش بنویسم آخه؟؟!!بقول شاعر که میفرماید: از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست ...اگر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست...

نسرین چهارشنبه 16 تیر 1400 ساعت 15:53 https://yakroozeno.blogsky.com/

در چه حالی یاسی؟
هر روز بهت سر می زنم . امیدوارم روز به روز کارهاتون رونق بیشتری بگیره و پختن آسونتر

سلام قربونت برم نسرین جانم...مرسی که بهم سر میزنی...ببخش که کم میام سراغت...همین روزا میام میگم براتون که چه سخت گذشته...

مهربانو سه‌شنبه 15 تیر 1400 ساعت 22:05 http://baranbahari52.blogsky.com/

عزیز دلم خیلی خسته نباشی کاش اونجا بودم دوتایی کلی کار می کردیم میدونی که منو وسط ارد و خامه ول کنی خسته نمیشم .
از تنگ نظری و بدجنسی های ایرانی جماعت نگووو که دل سوخته م
یه پیج اینستازدم .. وااای خدا چقدر ادمای اطرافم رو خوب شناختم .

ممنونم از لطفت مهربانو جانم...ایکاش هم تو و هم نسرین جان و این چند تا خواننده مهربون و بامعرفت وبلاگم که همیشه سراغم رو میگیرین اینجا بودین ...انقدر از نامردی و بدجنسی بعضی ازین هموطنها دلگیرم که اگه بخوام بنویسم مثنوی هفتاد من میشه....بزودی میام میگم چه داستانهایی از سرمون گذشته...
ای جانم...میدونم تو هم مثل خودم آرد بازی دوست داری...

شادی سه‌شنبه 1 تیر 1400 ساعت 01:37 http://setarehshadi.blogsky.com/

مبارک باشه ، چقدر از شنیدن حکایت بدجنسی‌ها ناراحت شدم ولی واقعا همینطوره فقط ادعای مهربونی و همدلی داریم فقط ادعا
امیدوارم سختی‌ها رو پشت سر بگذارید و هر چه زودتر طعم شیرین موفقیت کامتون رو شیرین کنه و آرامش بگیرید

ممنونم شادی جان...سپاسگزارم از دعای خیرت...عیبی نداره...خدای ما هم بزرگه

monparnass شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 03:39 http://monparnass.blogsky.com

سلام یاسی
نظر نمیذارم تا کپه نظراتت از این بزرگتر نشه و اذیت شی
ولی این نظر رو استثنائا میذارم که بدونی مرتبا به اینجا سر میزنم
موفق باشی استاد قناد

سلام دوست جان
قربون معرفتت..بالای سر..

سمانه چهارشنبه 26 خرداد 1400 ساعت 23:54 http://weronika.blogsky.com

درسته اول هر کار سختی های خاص خودش داره و مطمئنم از پسش بر می آیی

مرسی از لطفت سمانه عزیزم..

افق بهبود جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 20:21 http://ofogh1395.bolgsky.com

خسته نباشی
محکم برو جلو عزیز ما از اینجاهواتو داریم با آرزو های خوب

یکدنیا ممنون از پشتیبانیت افق جان...

مامان فرشته ها جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 17:59

سلام یاسی جون من که متاسفانه هیچ سررشته ای ندارم اما یه شف طیبه میشناسم که هم وبلاگ داشت هم تو اینستا و تلگرام فعال بود دستورات اشپزیش و شیرینی پزیش حرف نداشت یعنی تمام فوت و‌ فن ها رو توضیح میداد گوکل کنید اسمش میاد نمیدونم ولی شاید به دردتون بخوره انشاالله کارتون رو روال بیفته اول هرکاری سخت هست موفق باشین

سلام گلم
ممنونم از لطفت ...مرسی که معرفیشون کردی بهم..

مینا جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 10:04

سلام خانم
در تلگرام کانال مریم صرافها رو پیدا کنید. شیرینی قزوینی آموزش می دن به اضافه شیرینی های دیگه. من از دستور آشپزیشون استفاده کردم که خیلی عالی بود. احتمالا دستور شیرینی ها هم درست باشه.

سلام مینا جان
سپاسگزارم از لطفت..

ربولی حسن کور جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 09:56 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
امیدوارم توی تعطیلات بتونین به اینجا سر بزنین
البته اگه کارتون توی تعطیلات بیشتر نشه!

سلام دکتر جان
کار ما تعطیلی و غیر تعطیلیش اصلا معلوم نیست بخدا....

کامشین جمعه 21 خرداد 1400 ساعت 05:36

سلام
من توصیه می کنم حتی برای دستور شیرینی های ایرانی هم به شیرینی پزهای غیر ایرانی رجوع کنید و فیلم های آموزشی آنها را ببینید. خیلی از شیرینی های ایرانی در واقع شیرینی های اروپایی هستند که فرمولشون ایرانیزه شده. شیرینی پزهای آمریکایی که ویدئوهای آموزشی در یوتیوب می گذارند حین ارائه دستور کار نکات بسیار مهمی را در امر شیرینی پزی آموزش می دهند که خیلی مفید و عملی است. کم کیف تبدیل یک رسپی خوب به محصول حین دیدن این ویدئوها دستتون میاد. این یوتیوبرها در ارائه اطلاعات دست و دل باز هستند. از قدیم ها سنت بوده که آشپزها دستور پخت خودشون را لو نمی دهند اما برای اینکه راهنمایی خوب دریافت نکردید متاسفم.
شیرینی زبان هم یک جورایی ایرانی شده Danish و Croissant هست و اگر اصول پخت این شیرینی و یا نان را بلد باشید در پخت نمونه مشابه کمتر به مشکل برخواهید خورد. البته می دونم که خیلی سخته. من هر چه در نان و شیرینی پختن یاد گرفتم از این طریق بوده... البته در مقیاس خانگی.
متاسفم که راهنمایی خوب دریافت نکرده اید.

سلام کامشین جان
کاملا درست میگی...حتما بایدهمینکار رو بکنم...مرسی از توصیه خوبت..

ماجد پنج‌شنبه 20 خرداد 1400 ساعت 06:49

سلام
خدا قوت
عالی
امیدوارم راضی و شاد باشی از فهالیت جدید
بله شروع سخته
روزای سهل سلام

سلام ماجد جان
مرسی دوست جان....واقعا یاد اون روزا بخیر...

زری .. چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 22:54 http://maneveshteh.blog.ir

من درکت میکنم چون خودم هم یه دوره ای مغازه کتابفروشی راه انداختم و هفت سالی داشتمش:) خیلی خیلی کار سختی هست که یه بیزنسی را راه بندازی. پبش بینی من اینه این یاسی دیگه اون یاسی وبلاگ بنویس نمیشه
چقدررررر بد که بهتون راهنمایی نمیدهند، امیدوارم یه آدم رو به خیر تو مسیرتون قرار بگیره.

زری جان کاملا درست گفتی..این یاسی هر چی تلاش میکنه بازم دیگه اون یاسی وبلاگ نویس سابق نمیشه...

نسرین چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 17:33 https://yakroozeno.blogsky.com/

صبوری کن یاسی جان. به شش ماه دیگه فکر کن که حسابی جا افتادید و این مشکلاتو ندارید.
دستور شیرینی پزی رزا منتظمی بهترین و قدیمی ترینه. گوگل کن عزیزم.
اینم بد نیست


https://irancook.ir/10/12/%D8%B7%D8%B1%D8%B2-%D8%AA%D9%87%DB%8C%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C/33160/

خسته نباشی عزیزم.
شک ندارم بزودی برامون می نویسی که اوضاع روز به روز داره آسونتر میشه و چند نفر را هم استخدام کردیم.

مرسی گلم...ممنونم از راهنماییت نسرین جان..

. چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 12:39

سلام، با آرزوی موفقیت براتون.
پیج foruzan_azizi اینستاگرام دستورهاشون دقیق هست. البته من همه دستورهاشونو درست نکردم ولی هر کدوم از کیک ها یا غذا ها رو درست کردم کاملاً خوب و حرفه ای شد.

سلام دوست عزیزم
تشکر فراوان...لطف داری..

صفا چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 08:17 http://Mano-tanhae-va-omid

بسیار عالی اول هر کاری سخت هست . آفرین به عزمتون . مهم این هست که شروع کردین صبورانه به همه اهدافتون میرسین . براتون آرزوی موفقیت میکنم .

خیلی ممنونم صفا جان
خداییش سخته...ولی بامید روزای راحتتر دارین سختیها رو تحمل میکنیم...

غزال چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 04:18 https://otaaaq.blogsky.com/

سلام یاسی جان،
خسته نباشی حسابیی. خوشحالم که مشتری ها دارن بیشتر میشن و لذت میبرن از شیرینی های خوشمزتون. چه حیف که من هیچ دستور خاصی ندارم که براتون بفرستم. :( امیدوارم اون دوستان هنرمند ایرانی هم بیشتر کمک کنند به بقیه.
امیدوارم زودتر کارها روی روال بیفته که بتونین بیشتر استراحت کنین.
به قول خارجکیا Great job! Keep it up!

سلام غزال جان
ممنونم ازینکه بفکرمی....برام دعا کن لطفا..
keep your finger crossed for me..

monparnass چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 00:31 http://monparnass.blogsky.com

بگو چرا پیدات نیست!!

واقعا این ساعت کاری 7 صبح تا 10 شب خیلی سنگینه ها !!!
موفق که هستین ان شا الله موفق تر میشین

دیگه کم مونده لحاف تشک ببریم توی قنادی نزول اجلال کنیم بخدا...مرسی دوست جان..

افروز سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 23:41

امیدوارم هر روز کار و بارتون بهتر و بهتر بشه

یکدنیا تشکر...

ربولی حسن کور سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 20:02 http://rezasr2.blogsky.com

سلام
خوشحالم که کارها داره یواش یواش روی غلتک میفته
لابد توی قنادی هم یه سری اسرار حرفه ای هست که نمیخوان جایی درز کنه. (یاد دستور تهیه همبرگر توی کارتون باب اسفنجی افتادم!)
به نظر من هروقت دیدین یه شیرینی خراب شد برین از قنادی خیابون بالائی بخرین و بگذارین توی ویترین!

سلام
آخه مشکل اینه که قنادی خیابون بالایی هم ایرانیه و همین یه لقمه آبرومون هم به باد فنا میره..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد